MELDING/ VERZOEK

FAQ

IK SLAAP NIET LEKKER MET MIJN FITBIT OM
Als je niet lekker slaapt met je Fitbit om, kan je beter stoppen met het dragen van je Fitbit tijdens je slaap. Goed slapen is immers belangrijker. Daarnaast verzamel je geen goede data als de Fitbit negatieve invloed heeft op je slaap. Sommige gebruikers hebben last van de groene lampjes die de hartslag meten, anderen geven aan dat het bandje knelt tijdens het slapen.  Helaas kan je aan dit ongemak niet veel veranderen. Vindt je het toch interessant om meer over je slaap te weten, bespreek dan met je coach alternatieven om je slaap te meten.
HET BANDJE IRRITEERT MIJN HUID
Vervelend dat je een probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Gelukkig zijn er allerlei bandjes op de markt die van andere materialen gemaakt zijn. Leer, stof of ijzer irriteert bij bijna niemand. Google maar eens op bandje Fitbit + je type nummer (Charge 3, 4, Inspire 2, etc)  De keuze is reuze. Weet je niet wat je moet kiezen? Vraag dan je Vitality Coach om advies!
HET LUKT MIJ NIET VITALFACTS TE AUTORISEREN VOOR MIJN FITBIT DATA
In sommige browsers of bedrijfsnetwerken kan het voorkomen dat je een foutmelding krijgt of de synchronisatie blijft hangen in VitalityProfile. Dit heeft vaak te maken met de beveiligingsinstellingen van het netwerk of de versie van de browser. Als je synchronisatie nogmaals op een andere computer buiten het bedrijfsnetwerk van je organisatie probeert, dan werkt het meestal wel. Lukt het niet op een andere device? Stuur dan de melding in via dit meldingsformulier dan nemen wij op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
IK BEN MIJN PASSWORD VERGETEN
Als je naar de pagina https://vitalityprofile.nl gaat en “Forgot Password” selecteert en dan je mailadres van inschrijving invult, krijg je een nieuwe link gemaild. Als je hierop klikt, kan je je password wijzigen.
IK HEB PROBLEMEN MET MIJN VOUCHERCODE
De vouchercode moet exact overeen komen anders wordt deze niet geaccepteerd.  Het kan zijn dat je per ongeluk een spatie voor of achter de vouchercode hebt gezet. Daarnaast is het van belang dat hoofdletters en kleine letters exact overeenkomen. Om fouten te voorkomen, kan je het beste de vouchercode rechtstreeks uit je ontvangen E-mailbericht kopiëren.
IK HEB PROBLEMEN MET MIJN QR CODE
We raden je aan op het eerste pagina van VitalityProfile.nl “Forgot Password” te selecteren een nieuw password aan te maken en dan alle stappen nog een keer te doorlopen. Je krijgt dan nogmaals de mogelijkheid om je QR code te scannen. 
De QR code verandert iedere 30 seconden. Het kan dus zijn dat je de code net iets te laat hebt ingevuld. Daarnaast is het belangrijk dat je code invult voor de applicatie VitalityProfile. Misschien zijn er ook nog andere applicaties die je gebruikt. Hiervoor maakt de app andere codes aan. 
 
 
MIJN HARTSLAG WORDT NIET GOED GEREGISTREERD TIJDENS HET SPORTEN
Als je hartslag niet kon worden weergegeven, kan dit zijn omdat de tracker geen goede hartslag kon aflezen of omdat je hem te losjes droeg. Je kan de tracker misschien wat strakker dragen of om je andere pols. Daarnaast kan het bij sommige sporten zo zijn dat de tracker door intensiteit van armbewegingen constant te maken krijgt met schokken en de sensor hierdoor de hartslag niet goed kan registreren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een HIT training of vechtsporten.
MIJN SLAAP WORDT NIET GOED GEREGISTREERD
Als de slaapfasen niet worden weergegeven, kan dit zijn omdat de tracker geen goede hartslag kon aflezen of omdat je hem te losjes droeg. Je kan de tracker misschien wat strakker dragen of om je andere pols. Slaapfase-informatie wordt ook niet weergegeven als je minder dan 3 uur hebt geslapen. 
Daarnaast kan je de slaapgevoeligheid in je Fitbit-app aanpassen. Ga naar het tabblad Accounts en kies Geavanceerde instellingen. Tik op Slaapgevoeligheid en kies uit de beschikbare opties. De standaardoptie is de normale instelling. Dit telt alleen bewegingen als je wakker bent, zoals omrollen. De gevoelige instelling zorgt ervoor dat je tracker bijna alle bewegingen opneemt als tijd die je rusteloos of wakker doorbrengt. Je kan hiermee experimenteren en kijken of dit iets uitmaakt.
MIJN FITBIT SYNCHRONISEERT NIET MEER
Als je je Fitbit niet kunt synchroniseren, of als je problemen hebt met GPS of het volgen van je statistieken, kun je je tracker opnieuw starten. Veeg vanaf de wijzerplaat naar “Instellingen” en tik op “Apparaat opnieuw opstarten”. Als je tracker niet reageert, volg je de onderstaande instructies voor een herstart:
Sluit de oplaadkabel aan op de USB-poort van je computer.
Klem het andere uiteinde van de oplaadkabel in de poort aan de achterkant van de tracker. De pinnetjes op de oplaadkabel moeten goed vergrendeld zijn met de poort. Zorg ervoor dat de knop op je tracker is uitgelijnd met de knopopening op de oplaadkabel. Je weet dat de verbinding veilig is wanneer de tracker trilt en je een batterijpictogram ziet op het display van je tracker.
Houd de knop op uw tracker 8 seconden ingedrukt. Laat de knop los. Wanneer je een pictogram ziet en de tracker trilt, wordt de tracker opnieuw gestart.
Koppel je tracker los van de oplaadkabel. Je tracker zou nu normaal moeten werken.
Als je tracker na een herstart nog steeds niet werkt, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is. Als je nog een andere vraag hebt, of er niet uitkomt met deze pagina stuur dan een melding via dit servicedeskformulier. Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
MIJN FITBIT REGISTREERT MEER STAPPEN DAN IK MAAK
De techniek die Fitbit gebruikt voor het tellen van stappen, is zo afgesteld dat patronen van lopen en rennen herkend worden. Hierbij horen ook bepaalde armbewegingen. Wanneer je achter je bureau zit of aan het koken bent, kan het voorkomen dat je een bepaalde beweging met je armen maakt die overeenkomt met de beweging die je maakt tijdens het lopen. Belangrijk is dat je je tracker draagt aan je niet dominante pols (niet je schrijfhand) zodat het aantal foutieve stappen zoveel mogelijk beperkt blijft. En ja, als je flink met je armen en handen beweegt, lijkt het zomaar alsof je extra stappen gezet hebt. Op dagbasis is het aantal foutieve stappen meestal er beperkt.
HOE LANG HEB IK GARANTIE?
Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie op je Fitbit.
MIJN FITBIT IS DEFECT
Als je tracker defect is of niet werkt, kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is.
HET BANDJE IS KAPOT
Vervelend dat je probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Als je bandje binnen de garantieperiode kapot gaat, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuw Fitbit bandje als deze defect is. Succes!
ZACHTE RESET
Een zachte Fitbit reset doe je als je activity tracker niet meer synchroniseert en niet reageert op tikken, vegen of het indrukken van de knop of knoppen. Ook als je Fitbit jouw gegevens niet meer registreert of geen meldingen meer toont, gebruik je een zachte reset.
  • Sluit je Fitbit aan op een computer of stopcontact.
  • Houd de knop of knoppen op je Fitbit activity tracker 5 seconden ingedrukt.
  • Laat de knop los. De tracker start opnieuw op. Als dit gebeurd is, zie je een smiley op het scherm. De activity tracker trilt dan ook.
HOE LANG HEEFT VITALFACTS NOG TOEGANG TOT MIJN FITBIT DATA?
Uiterlijk 3 maanden na het afsluiten van het programma sluiten stoppen wij automatisch de autorisatie. In de periode tussen het laatste gesprek en deze 3 maanden slaan we al geen nieuwe data meer van je op.
WELK PRIVACY BELEID VOERT VITALFACTS?
Hier vind je ons privacy statement: VitalFacts Privacy Statement 2022 versie 1.4
HOE KAN IK MIJN FITBIT AUTORISATIE VAN VITALFACTS INTREKKEN?
Ga naar www.fitbit.com en log in met je gegevens. Nadat je bent ingelogd selecteer je rechtsboven het tandwiel en kies je vervolgens “Instellingen”. In het scherm met instellingen kies je voor “applicaties” en selecteer je toegang intrekken bij de VitalityProfile applicatie. In onderstaand filmpje zie hoe dit stap voor stap werkt.
Instructiefilmpje-Toegang-Fibit-account-door-VitalFacts-intrekken
Als je een andere vraag hebt, of er niet uitkomt met deze pagina stuur dan je bericht naar servicedesk@vitalfacts.nl. Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
Hier vind je onze actuele Algemene Voorwaarden: VitalFacts Algemene Voorwaarden 2022 versie 1.3
Wat is een cookie?
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestand dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
Gebruik van permanente cookies
Met behulp van een permanente cookie kunnen wij u herkennen bij een nieuw bezoek op onze website. De website kan daardoor speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer u toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van cookies kunnen wij dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser.
Gebruik van sessie cookies
Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw webbrowser afsluit.
Gebruik van tracking cookies
Tracking cookies van onszelf: Met uw toestemming plaatsen wij een cookie op uw apparatuur, welke kan worden opgevraagd zodra u een website uit ons netwerk bezoekt. Hierdoor kunnen wij te weten komen dat u naast onze website ook op de betreffende andere website(s) uit ons netwerk bent geweest. Het daardoor opgebouwde profiel is niet gekoppeld aan uw naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op uw profiel, zodat deze zo veel mogelijk relevant voor u zijn.
Google Analytics
Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten.
 
De informatie die Google verzamelt wordt zoveel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Privacy Shield principles en is aangesloten bij het Privacy Shield-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.
Recht op inzage en correctie of verwijdering van uw gegevens
U heeft het recht om te vragen om inzage in en correctie of verwijdering van uw gegevens. Zie hiervoor onze contactpagina. Om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om u adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dient u een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. U kunt deze terug vinden in de instellingen van uw browser.
 
In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan
Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kunt u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.
Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden
Sommige tracking cookies worden geplaatst door derden die onder meer via onze website advertenties aan u vertonen. Deze cookies kunt u verwijderen of permanent blokkeren via uw browserinstellingen.

VitalFacts streeft ernaar haar dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Ben je ontevreden over onze dienstverlening, dan vragen wij je hierover contact op te nemen met je contactpersoon binnen VitalFacts.
Wil je een officiële klacht indienen? Dat kan uiteraard. Om een goede afhandeling van je klacht te verzekeren volgt VitalFacts een duidelijke klachtenprocedure. Wij willen graag leren van klachten om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren, zodat we jou als klant, en als deelnemer, beter kunnen adviseren.
1. Klacht indienen
Je kan je klacht schriftelijk indienen door een email te sturen naar info@vitalfacts.nl. Door je klacht schriftelijk in te dienen behandelen wij je tekst als uitgangspunt en sluiten daarmee eventuele interpretaties van de klacht uit. Je ontvangt binnen vier werkdagen een ontvangstbevestiging.
2. Uw klacht wordt in behandeling genomen
De klacht wordt onderzocht door VitalFacts die eventueel voor een toelichting contact met je opneemt. Daarnaast bespreekt VitalFacts de klacht met de medewerkers binnen VitalFacts die met de klacht te maken hebben.
3. Uitspraak
Op basis van de verzamelde informatie komt VitalFacts tot een uitspraak. Indien de klacht (deels) gegrond is wordt hierbij aangegeven welke verbeteracties VitalFacts uitvoert. Indien het gaat om een (deels)ongegronde klacht wordt dit duidelijk in de uitspraak toegelicht. Je ontvangt een schriftelijke bevestiging van de uitspraak.
Oneens met de uitspraak of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld?
Wanneer je het met de uitspraak oneens bent, kan je binnen één maand na ontvangst schriftelijk bezwaar indienen bij VitalFacts. Je wordt dan uitgenodigd om je bezwaar mondeling toe te lichten. Binnen één maand na dit gesprek ontvangt je van de directie schriftelijk bericht over de uitspraak. Ook wanneer je ontevreden bent over de wijze waarop de klacht is afgehandeld kan je je wenden tot de directie van VitalFacts.
Uitzonderingen
De onderstaande situaties zijn uitgezonderd van de klachtenprocedure:
  • Een claim betreffende financiële schade die je door toedoen van Vitalfacts meent te hebben opgelopen. Je kan in dat geval een aansprakelijkstelling sturen naar info@vitalfacts.nl
  • Vragen of opmerkingen over een factuur. Hiervoor kunt u terecht bij info@vitalfacts.nl