SERVICEDESK EN FAQ

PROBLEMEN MET JE FITBIT

MIJN FITBIT SYNCHRONISEERT NIET MEER

Als je Fitbit Charge 3 niet kunt synchroniseren, of als je problemen hebt met verbonden GPS of het volgen van je statistieken, kun je je tracker opnieuw starten vanaf je pols. Veeg vanaf de wijzerplaat naar Instellingen en tik op Apparaat opnieuw opstarten. Als je tracker niet reageert, volg je de onderstaande instructies op voor een herstart:

  1. Sluit de oplaadkabel aan op de USB-poort van uw computer of een UL-gecertificeerde USB-wandlader.
  2. Klem het andere uiteinde van de oplaadkabel in de poort aan de achterkant van de tracker.
  3. De pinnen op de oplaadkabel moeten goed vergrendeld zijn met de poort.Zorg ervoor dat de knop op uw tracker is uitgelijnd met de knopopening op de oplaadkabel. Je weet dat de verbinding veilig is wanneer de tracker trilt en je een batterijpictogram ziet op het display van je tracker.
  4. Houd de knop ingedrukt om je tracker opnieuw te starten: Houd de knop op uw tracker 8 seconden ingedrukt. Laat de knop los. Wanneer je een glimlachpictogram ziet en de tracker trilt, wordt de tracker opnieuw gestart.
  5. Koppel je tracker los van de oplaadkabel. Je tracker zou nu normaal moeten werken.

Als je tracker na een herstart nog steeds niet werkt, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is. Succes! Als je nog vragen hebt, stuur dan even een mail naar servicedesk@vitalfacts.nl.

IK SLAAP NIET LEKKER MET MIJN FITBIT OM

Als niet lekker slaapt met je Fitbit om, kan je beter stoppen met het dragen van je Fitbit tijdens je slaap. Goed slapen is belangrijker dan het dragen van je Fitbit. Daarnaast verzamel je geen goede data als de Fitbit negatieve invloed heeft. Sommige gebruikers hebben last van de groene lampjes die de hartslag meten, anderen geven aan dat het bandje knelt tijdens de slaap.  Helaas kan je aan dit ongemak niet veel veranderen. Vindt je het toch interessant om meer over je slaap te weten, bespreek dan met je coach alternatieven om je slaap te meten.

HOE LANG HEB IK GARANTIE?

Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie op je Fitbit.

MIJN FITBIT IS DEFECT

Als je tracker defect is of niet werkt, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is. Succes!

HET BANDJE IRRITEERT DE HUID

Vervelend dat je een probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Gelukkig zijn er allerlei bandjes op de markt die van andere materialen gemaakt zijn. Leer of ijzer irriteert bij bijna niemand. Google maar eens op bandje Fitbit + je type nummer (Charge 2, 3, etc)  De keuze is reuze. Weet je niet wat je moet kiezen? Vraag dan je coach om advies!

HET BANDJE IS KAPOT

Vervelend dat je probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Gelukkig heb je 2 jaar garantie. Als je bandje binnen de garantieperiode kapot gaat, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuw Fitbit bandje als deze defect is. Succes!

IK HEB EEN ANDERE VRAAG

Als je een andere vraag hebt, of er niet uitkomt met deze pagina stuur dan je bericht naar info@vitalfacts.nl nemen wij op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

PROBLEMEN MET JE AUTORISATIE

HET LUKT MIJ NIET VITALFACTS TE AUTORISEREN VOOR MIJN FITBIT DATA

In sommige browsers of bedrijfsnetwerken kan het voorkomen dat je een foutmelding krijgt of de synchronisatie blijft hangen in MyVitalFigures. Dit heeft vaak te maken met de beveiligingsinstellingen van netwerk of de versie van de browser. Als je synchronisatie nogmaals op een andere computer buiten het bedrijfsnetwerk van je organisatie probeert, dan werkt het meestal wel. Als je een foutmelding krijgt, maak dan een screenshot van de melding of noteer deze. Stuur het screenshot of de melding naar servicedesk@vitalfacts.nl dan nemen wij op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

HOE LANG KAN VITALFACTS NOG MEEKIJKEN MET MIJN FITBIT?

Binnen 3 maanden na het afsluiten van het programma sluiten stoppen wij automatisch de autorisatie. In de periode tussen het laatste gesprek en deze 3 maanden slaan we al geen nieuwe data meer van je op.