SERVICEDESK

Hoe kunnen we je helpen?

IK SLAAP NIET LEKKER MET MIJN FITBIT OM

Als je niet lekker slaapt met je Fitbit om, kan je beter stoppen met het dragen van je Fitbit tijdens je slaap. Goed slapen is immers belangrijker. Daarnaast verzamel je geen goede data als de Fitbit negatieve invloed heeft op je slaap. Sommige gebruikers hebben last van de groene lampjes die de hartslag meten, anderen geven aan dat het bandje knelt tijdens het slapen.  Helaas kan je aan dit ongemak niet veel veranderen. Vindt je het toch interessant om meer over je slaap te weten, bespreek dan met je coach alternatieven om je slaap te meten.

HET BANDJE IRRITEERT MIJN HUID

Vervelend dat je een probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Gelukkig zijn er allerlei bandjes op de markt die van andere materialen gemaakt zijn. Leer, stof of ijzer irriteert bij bijna niemand. Google maar eens op bandje Fitbit + je type nummer (Charge 3, 4, Inspire 2, etc)  De keuze is reuze. Weet je niet wat je moet kiezen? Vraag dan je coach om advies!

HET LUKT MIJ NIET VITALFACTS TE AUTORISEREN VOOR MIJN FITBIT DATA

In sommige browsers of bedrijfsnetwerken kan het voorkomen dat je een foutmelding krijgt of de synchronisatie blijft hangen in VitalityProfile. Dit heeft vaak te maken met de beveiligingsinstellingen van het netwerk of de versie van de browser. Als je synchronisatie nogmaals op een andere computer buiten het bedrijfsnetwerk van je organisatie probeert, dan werkt het meestal wel.  Stuur de melding naar servicedesk@vitalfacts.nl dan nemen wij op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

IK BEN MIJN PASSWORD VERGETEN

Als je naar de pagina https://vitalityprofile.nl gaat en “Forgot Password” selecteert en dan je mailadres van inschrijving invult, krijg je een nieuwe link gemaild. Als je hierop klikt, kan je je password wijzigen.

IK HEB PROBLEMEN MET MIJN VOUCHERCODE

De vouchercode moet exact overeen komen anders wordt deze niet geaccepteerd.  Het kan zijn dat je per ongeluk een spatie voor of achter de vouchercode hebt gezet. Daarnaast is het van belang dat hoofdletters en kleine letters exact overeenkomen. Om fouten te voorkomen, kan je het beste de vouchercode rechtstreeks uit je ontvangen E-mailbericht kopiëren.

IK HEB PROBLEMEN MET MIJN QR CODE

Het is van deze plek moeilijk vast te stellen wat er niet goed gaat. De QR code verandert iedere 30 seconden. Het kan dus zijn dat je de code net iets te laat hebt ingevuld. Daarnaast is het belangrijk dat je code invult voor de applicatie VitalityProfile. Misschien zijn er ook nog andere applicaties die je gebruikt. Hiervoor maakt de app andere codes aan.

MIJN HARTSLAG WORDT NIET GOED GEREGISTREERD TIJDENS HET SPORTEN

Als je hartslag niet kon worden weergegeven, kan dit zijn omdat de tracker geen goede hartslag kon aflezen of omdat je hem te losjes droeg. Je kan de tracker misschien wat strakker dragen of om je andere pols. Daarnaast kan het bij sommige sporten zo zijn dat de tracker door intensiteit van armbewegingen constant te maken krijgt met schokken en de sensor hierdoor de hartslag niet goed kan registreren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een HIT training of vechtsporten.

MIJN SLAAP WORDT NIET GOED GEREGISTREERD

Als de slaapfasen niet worden weergegeven, kan dit zijn omdat de tracker geen goede hartslag kon aflezen of omdat je hem te losjes droeg. Je kan de tracker misschien wat strakker dragen of om je andere pols. Slaapfase-informatie wordt ook niet weergegeven als je minder dan 3 uur hebt geslapen.

Daarnaast kan je de slaapgevoeligheid in je Fitbit-app aanpassen. Ga naar het tabblad Accounts en kies Geavanceerde instellingen. Tik op Slaapgevoeligheid en kies uit de beschikbare opties. De standaardoptie is de normale instelling. Dit telt alleen bewegingen als je wakker bent, zoals omrollen. De gevoelige instelling zorgt ervoor dat je tracker bijna alle bewegingen opneemt als tijd die je rusteloos of wakker doorbrengt. Je kan hiermee experimenteren en kijken of dit iets uitmaakt.

MIJN FITBIT SYNCHRONISEERT NIET MEER

Als je je Fitbit niet kunt synchroniseren, of als je problemen hebt met GPS of het volgen van je statistieken, kun je je tracker opnieuw starten. Veeg vanaf de wijzerplaat naar “Instellingen” en tik op “Apparaat opnieuw opstarten”. Als je tracker niet reageert, volg je de onderstaande instructies voor een herstart:

  1. Sluit de oplaadkabel aan op de USB-poort van je computer.
  2. Klem het andere uiteinde van de oplaadkabel in de poort aan de achterkant van de tracker. De pinnetjes op de oplaadkabel moeten goed vergrendeld zijn met de poort. Zorg ervoor dat de knop op je tracker is uitgelijnd met de knopopening op de oplaadkabel. Je weet dat de verbinding veilig is wanneer de tracker trilt en je een batterijpictogram ziet op het display van je tracker.
  3. Houd de knop op uw tracker 8 seconden ingedrukt. Laat de knop los. Wanneer je een pictogram ziet en de tracker trilt, wordt de tracker opnieuw gestart.
  4. Koppel je tracker los van de oplaadkabel. Je tracker zou nu normaal moeten werken.

Als je tracker na een herstart nog steeds niet werkt, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is. Als je nog een andere vraag hebt, of er niet uitkomt met deze pagina stuur dan een bericht naar servicedesk@vitalfacts.nl . Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

HOE LANG HEB IK GARANTIE?

Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie op je Fitbit.

MIJN FITBIT IS DEFECT

Als je tracker defect is of niet werkt, kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is.

HET BANDJE IS KAPOT

Vervelend dat je probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Als je bandje binnen de garantieperiode kapot gaat, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuw Fitbit bandje als deze defect is. Succes!

HOE LANG KAN VITALFACTS NOG MEEKIJKEN MET MIJN FITBIT?

Uiterlijk 3 maanden na het afsluiten van het programma sluiten stoppen wij automatisch de autorisatie. In de periode tussen het laatste gesprek en deze 3 maanden slaan we al geen nieuwe data meer van je op.

WELK PRIVACY BELEID VOERT VITALFACTS?

Hier vind je onze privacy policy: VitalFacts Privacybeleid 2021 versie 1.3

HOE KAN IK MIJN FITBIT AUTORISATIE VAN VITALFACTS INTREKKEN?

Ga naar www.fitbit.com en log in met je gegevens. Nadat je bent ingelogd selecteer je rechtsboven het tandwiel en kies je vervolgens “Instellingen”. In het scherm met instellingen kies je voor “applicaties” en selecteer je toegang intrekken bij de VitalityProfile applicatie.

IK HEB EEN ANDERE VRAAG

Als je een andere vraag hebt, of er niet uitkomt met deze pagina stuur dan je bericht naar servicedesk@vitalfacts.nl. Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.