Servicedesk

Heb je een vraag? Heb je hulp nodig omdat het niet lukt? of is er iets anders wij staan voor je klaar! 

FAQ

IK SLAAP NIET LEKKER MET MIJN FITBIT OM

Als je niet lekker slaapt met je Fitbit om, kan je beter stoppen met het dragen van je Fitbit tijdens je slaap. Goed slapen is immers belangrijker. Daarnaast verzamel je geen goede data als de Fitbit negatieve invloed heeft op je slaap. Sommige gebruikers hebben last van de groene lampjes die de hartslag meten, anderen geven aan dat het bandje knelt tijdens het slapen. Helaas kan je aan dit ongemak niet veel veranderen. Vindt je het toch interessant om meer over je slaap te weten, bespreek dan met je coach alternatieven om je slaap te meten.

HET BANDJE VAN DE FITBIT IRRITEERT MIJN HUID

Vervelend dat je een probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Gelukkig zijn er allerlei bandjes op de markt die van andere materialen gemaakt zijn. Leer, stof of ijzer irriteert bij bijna niemand. Google maar eens op bandje Fitbit + je type nummer (Charge 3, 4, Inspire 2, etc) De keuze is reuze. Weet je niet wat je moet kiezen? Vraag dan je Vitality Coach om advies!

HET LUKT MIJ NIET VITALFACTS TE AUTORISEREN VOOR MIJN FITBIT DATA

In sommige browsers of bedrijfsnetwerken kan het voorkomen dat je een foutmelding krijgt of de synchronisatie blijft hangen in VitalityProfile. Dit heeft vaak te maken met de beveiligingsinstellingen van het netwerk of de versie van de browser. Als je synchronisatie nogmaals op een andere computer buiten het bedrijfsnetwerk van je organisatie probeert, dan werkt het meestal wel. Lukt het niet op een andere device? Stuur dan de melding in via het meldingsformulier op deze pagina dan nemen wij op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

IK BEN MIJN PASSWORD VERGETEN

Als je naar de pagina https://vitalityprofile.nl gaat en “Forgot Password” selecteert en dan je mailadres van inschrijving invult, krijg je een nieuwe link gemaild. Als je hierop klikt, kan je je password wijzigen.

IK HEB PROBLEMEN MET MIJN VOUCHERCODE

De vouchercode moet exact overeen komen anders wordt deze niet geaccepteerd. Het kan zijn dat je per ongeluk een spatie voor of achter de vouchercode hebt gezet. Daarnaast is het van belang dat hoofdletters en kleine letters exact overeenkomen. Om fouten te voorkomen, kan je het beste de vouchercode rechtstreeks uit je ontvangen E-mailbericht kopiëren.

IK HEB PROBLEMEN MET MIJN QR CODE

We raden je aan op het eerste pagina van VitalityProfile.nl “Forgot Password” te selecteren een nieuw password aan te maken en dan alle stappen nog een keer te doorlopen. Je krijgt dan nogmaals de mogelijkheid om je QR code te scannen.

De QR code verandert iedere 30 seconden. Het kan dus zijn dat je de code net iets te laat hebt ingevuld. Daarnaast is het belangrijk dat je code invult voor de applicatie VitalityProfile. Misschien zijn er ook nog andere applicaties die je gebruikt. Hiervoor maakt de app andere codes aan.

VITALFACTS KAN MIJN FITBIT DATA NIET BEOORDELEN,  TERWIJL IK WEL EEN CONNECTIE HEB MET MIJN FITBIT OP HET VITALITYPROFILE PLATFORM

Dit zou kunnen betekenen dat je een verkeerd Fitbit account hebt gekoppeld of er dat er iets mis is gegaan met de koppeling. We raden je aan om op een laptop/desktop in te loggen en de koppeling opnieuw te maken. Dat doe je door de volgende stappen te volgen:

Stap 1: Inloggen op Fitbit.com

Ga naar Fitbit.com in je browser en log in met je gegevens. Als je met het goede account hebt ingelogd zal je zien dat hier al informatie beschikbaar is over stappen, slaap, etc. Als het scherm leeg is of geen actuele data laat zien, dan is dit waarschijnlijk niet het goede account en zal je moeten proberen met een ander account in te loggen. Zie je wel data, dan ben je in het goede account ingelogd en laat je dit tabblad geopend en blijf je ingelogd bij Fitbit. 

Stap 2: Connectie maken in VitalityProfile  

Open een nieuwe tabblad en ga naar vitalityprofile.nl en log in. Druk op de knop “Fitbit Connected” rechts bovenin als je op het beginscherm bent beland of “Sync Fitbit” als je op het beginscherm staat. Als het goed is maakt het systeem nu automatisch connectie met het Fitbit account waarop je bent ingelogd. Je krijgt nog de mogelijkheid alle informatiecategorieën te selecteren. Hier selecteer je bij voorkeur “alles” en je druk je op “ok”. Als je niet alles wil selecteren kan je alleen de categorieën “vrienden” en “GPS” uit zetten, de overige categorieën zijn nodig om VitalityProfile goed te laten werken.  Je kan uitloggen op het systeem. 

Stap 3: Stuur een berichtje naar se*********@********ts.nl 

Als je bovenstaande stappen hebt voltooid stuur je een E-mail naar se*********@********ts.nl met het verzoek even te checken of alles nu akkoord is. Wij controleren dan of alles goed geïnstalleerd is. Je krijgt van ons bericht met de actuele status van het systeem. 

MIJN HARTSLAG WORDT NIET GOED GEREGISTREERD TIJDENS HET SPORTEN

Als je hartslag niet kon worden weergegeven, kan dit zijn omdat de tracker geen goede hartslag kon aflezen of omdat je hem te losjes droeg. Je kan de tracker misschien wat strakker dragen of om je andere pols. Daarnaast kan het bij sommige sporten zo zijn dat de tracker door intensiteit van armbewegingen constant te maken krijgt met schokken en de sensor hierdoor de hartslag niet goed kan registreren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een HIT training of vechtsporten.

MIJN SLAAP WORDT NIET GOED GEREGISTREERD

Als de slaapfasen niet worden weergegeven, kan dit zijn omdat de tracker geen goede hartslag kon aflezen of omdat je hem te losjes droeg. Je kan de tracker misschien wat strakker dragen of om je andere pols. Slaapfase-informatie wordt ook niet weergegeven als je minder dan 3 uur hebt geslapen.

Daarnaast kan je de slaapgevoeligheid in je Fitbit-app aanpassen. Ga naar het tabblad Accounts en kies Geavanceerde instellingen. Tik op Slaapgevoeligheid en kies uit de beschikbare opties. De standaardoptie is de normale instelling. Dit telt alleen bewegingen als je wakker bent, zoals omrollen. De gevoelige instelling zorgt ervoor dat je tracker bijna alle bewegingen opneemt als tijd die je rusteloos of wakker doorbrengt. Je kan hiermee experimenteren en kijken of dit iets uitmaakt.

MIJN FITBIT SYNCHRONISEERT NIET MEER

Als je je Fitbit niet kunt synchroniseren, of als je problemen hebt met GPS of het volgen van je statistieken, kun je je tracker opnieuw starten. Veeg vanaf de wijzerplaat naar “Instellingen” en tik op “Apparaat opnieuw opstarten”. Als je tracker niet reageert, volg je de onderstaande instructies voor een herstart:

Sluit de oplaadkabel aan op de USB-poort van je computer

Klem het andere uiteinde van de oplaadkabel in de poort aan de achterkant van de tracker. De pinnetjes op de oplaadkabel moeten goed vergrendeld zijn met de poort. Zorg ervoor dat de knop op je tracker is uitgelijnd met de knopopening op de oplaadkabel. Je weet dat de verbinding veilig is wanneer de tracker trilt en je een batterijpictogram ziet op het display van je tracker.

Houd de knop op uw tracker 8 seconden ingedrukt. Laat de knop los. Wanneer je een pictogram ziet en de tracker trilt, wordt de tracker opnieuw gestart.

Koppel je tracker los van de oplaadkabel. Je tracker zou nu normaal moeten werken.

Als je tracker na een herstart nog steeds niet werkt, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is. Als je nog een andere vraag hebt, of er niet uitkomt met deze pagina stuur dan een melding via het meldingsformulier op deze pagina. Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

MIJN FITBIT REGISTREERT MEER STAPPEN DAN IK MAAK

De techniek die Fitbit gebruikt voor het tellen van stappen, is zo afgesteld dat patronen van lopen en rennen herkend worden. Hierbij horen ook bepaalde armbewegingen. Wanneer je achter je bureau zit of aan het koken bent, kan het voorkomen dat je een bepaalde beweging met je armen maakt die overeenkomt met de beweging die je maakt tijdens het lopen. Belangrijk is dat je je tracker draagt aan je niet dominante pols (niet je schrijfhand) zodat het aantal foutieve stappen zoveel mogelijk beperkt blijft. En ja, als je flink met je armen en handen beweegt, lijkt het zomaar alsof je extra stappen gezet hebt. Op dagbasis is het aantal foutieve stappen meestal er beperkt.

HOE LANG HEB IK GARANTIE?

Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie op je Fitbit.

MIJN FITBIT IS DEFECT

Als je tracker defect is of niet werkt, kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuwe Fitbit als deze defect is.

HET BANDJE IS KAPOT

Vervelend dat je probleem hebt met het bandje van je Fitbit. Als je bandje binnen de garantieperiode kapot gaat, dan kan je contact opnemen met de Fitbit servicedesk/ klantenservice in Nederland die te bereiken is via https://help.fitbit.com/ of 085 208 4132. Als je naar ons verwijst (VitalFacts) handelen zij voor de rest alles af met je en krijg je nieuw Fitbit bandje als deze defect is. Succes!

ZACHTE RESET

Een zachte Fitbit reset doe je als je activity tracker niet meer synchroniseert en niet reageert op tikken, vegen of het indrukken van de knop of knoppen. Ook als je Fitbit jouw gegevens niet meer registreert of geen meldingen meer toont, gebruik je een zachte reset.

  • Sluit je Fitbit aan op een computer of stopcontact.
  • Houd de knop of knoppen op je Fitbit activity tracker 5 seconden ingedrukt.
  • Laat de knop los. De tracker start opnieuw op. Als dit gebeurd is, zie je een smiley op het scherm. De activity tracker trilt dan ook.
Ons platform ondersteunt alleen Fitbit. Ondersteuning van verschillende merken activity trackers zou de kwaliteit van de gegevensanalyse drastisch verlagen, daarom hebben we die keuze gemaakt. 
 
Voor gebruikers van andere merken activity trackers blijven er dan 2 opties over: 
  • Geen Fitbit activity tracker dragen tijdens VitalityProfile programma de vragenlijsten invullen en de coach sessies volgen.  
  • De Fitbit gaan dragen tijdens je VitalityProfile programma (dat 2-3 maanden duurt) en de volledige ervaring krijgen. 
 
Laat ons via se*********@********ts.nl weten welke optie je de voorkeur heeft, als dit op jou van toepassing is. 

PRIVACY IN VITALITYPROFILE 
VitalFacts voldoet sinds 2021 de internationale norm ISO 27001 voor informatiebeveiliging. Dat betekent dat de informatiebeveiliging voor gezondheidsgegevens technisch en organisatorisch goed geregeld zijn. Data op het platform wordt niet gedeeld met derden of doorverkocht, je bent zelf eigenaar. De enige die hier inzicht in heeft, buiten jezelf, is de coach die gekoppeld is aan jou en jouw data analyseert.

DATA OPSLAG FITBIT EN VITALITYPROFILE 

Alle gangbare merken activity trackers slaan data op in Amerika, hiervan krijg je ook melding in de Fitbit app. Als je besluit een Fitbit te gebruiken kan dit niet anders. Datzelfde geldt overigens ook voor de opslag van data van onder andere Apple of Samsung telefoons. Volgens Europese regels moet het bedrijf dan wel kunnen aantonen dat het de privacy en data van de gebruikers net zo goed beschermd moet zijn als onder de GDPR (AVG). Fitbit data mag niet gecombineerd worden met andere beschikbare data van google daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt met de Amerikaanse organisatie die toezicht houden op de naleving van privacy. VitalityProfile slaat al haar data op in servers in Amsterdam in Nederland. 

 

HOE LANG HEEFT VITALFACTS NOG TOEGANG TOT MIJN FITBIT DATA?

Na 12 maanden na het afsluiten van het programma verwijderen wij je account automatisch tenzij een nieuw abonnement wordt afgesloten. Wil je dat we je account eerder opheffen dan kan dat door een berichtje te sturen aan onze servicedesk.

WIE IS DE FUNCTIONARIS GEGEVENSBESCHERMING (FG) BIJ VITALFACTS?

De FG rol binnen VitalFacts wordt ingevuld door Claudia Smulders. Als je met haar in contact wil treden kan je een bericht sturen aan ons algemene mailadres. 

WELK PRIVACY BELEID VOERT VITALFACTS?

Hier vind je ons privacy statement: Privacy Statement 2023 versie 1.5.pdf

HOE KAN IK MIJN FITBIT AUTORISATIE VAN VITALFACTS INTREKKEN?

Hiervoor heb je twee manieren:

Fitbit App

Open de Fitbit app -> selecteer instellingen (= tandwiel rechts bovenin) -> kies gekoppelde apps -> Kies gekoppelde apps beheren -> je komt nu in een scherm waar alle apps staan die je toestemming hebt gegeven voor interactie met je account -> selecteer toegang intrekken bij de kop “Vitality Profile by VitalFacts” -> je bent klaar!

Online

Ga naar www.fitbit.com en log in met je gegevens -> selecteer  rechtsboven het tandwiel en kies  “Instellingen” -> kies “applicaties” -> selecteer toegang intrekken bij de VitalityProfile applicatie.

In onderstaand filmpje zie hoe dit stap voor stap werkt.

Instructiefilmpje-Toegang-Fibit-account-door-VitalFacts-intrekken

Als je een andere vraag hebt, of er niet uitkomt met deze pagina, vul dan bovenstaand formulier in. Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

Hier vind je onze actuele Algemene Voorwaarden: VitalFacts Algemene Voorwaarden 2023 versie 1.4

Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestand dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies

Met behulp van een permanente cookie kunnen wij u herkennen bij een nieuw bezoek op onze website. De website kan daardoor speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer u toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van cookies kunnen wij dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser.

Gebruik van sessie cookies

Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw webbrowser afsluit.

Gebruik van tracking cookies

Tracking cookies van onszelf: Met uw toestemming plaatsen wij een cookie op uw apparatuur, welke kan worden opgevraagd zodra u een website uit ons netwerk bezoekt. Hierdoor kunnen wij te weten komen dat u naast onze website ook op de betreffende andere website(s) uit ons netwerk bent geweest. Het daardoor opgebouwde profiel is niet gekoppeld aan uw naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op uw profiel, zodat deze zo veel mogelijk relevant voor u zijn.

Google Analytics

Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten.

De informatie die Google verzamelt wordt zoveel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Privacy Shield principles en is aangesloten bij het Privacy Shield-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

Recht op inzage en correctie of verwijdering van uw gegevens

U heeft het recht om te vragen om inzage in en correctie of verwijdering van uw gegevens. Zie hiervoor onze contactpagina. Om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om u adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dient u een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. U kunt deze terug vinden in de instellingen van uw browser.

In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan
Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kunt u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.

Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden

Sommige cookies worden geplaatst door derden die onder meer via onze website advertenties aan u vertonen. Deze cookies kunt u verwijderen of permanent blokkeren via uw browserinstellingen.

Hoe heeft VitalFacts de informatiebeveiliging georganiseerd? 

We werken hard om de veiligheid van onze diensten op het hoogste niveau te krijgen, en te behouden. Om dit aan te tonen is VitalFacts sinds 2021 in het bezit van de de internationale norm ISO 27001 voor informatiebeveiliging. Daarnaast werken wij volgens de Nederlandse norm NEN 7510 voor gezondheidsinformatie.

Als er vragen zijn over het de certificering of inzage in specifieke documenten wenselijk is, kunnen verzoeken ingediend worden via in**@********ts.nl.

VitalFacts streeft ernaar de dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Bent je ontevreden over onze dienstverlening, dan vragen wij je hierover contact op te nemen met uw contactpersoon binnen VitalFacts.

Wil je een officiële klacht indienen? Dat kan uiteraard. Om een goede afhandeling van uw klacht te verzekeren volgt VitalFacts een duidelijke klachtenprocedure. Wij willen graag leren van klachten om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren, zodat we je als klant en als deelnemer, beter kunnen adviseren.

1. Klacht indienen
Je kunt je klacht schriftelijk indienen door een email te sturen naar in**@********ts.nl. Door je klacht schriftelijk in te dienen behandelen wij je tekst als uitgangspunt en sluiten daarmee eventuele interpretaties van de klacht door onze werknemers uit.  Je ontvangt binnen drie werkdagen een ontvangstbevestiging.

2. Je klacht wordt in behandeling genomen
De klacht wordt onderzocht door de directie die eventueel voor een toelichting contact met u opneemt. 

3. Uitspraak
Op basis van de verzamelde informatie komt de directie tot een uitspraak. Indien de klacht (deels) gegrond is wordt hierbij aangegeven welke verbeteracties VitalFacts uitvoert. Indien het gaat om een (deels)ongegronde klacht wordt dit duidelijk in de uitspraak toegelicht. Je ontvangt een schriftelijke bevestiging van de uitspraak.

Wanneer je het met de uitspraak oneens bent kun je binnen één maand na ontvangst schriftelijk bezwaar indienen. Je wordt dan uitgenodigd om uw bezwaar mondeling toe te lichten. Binnen één maand na dit gesprek ontvangt je van de directie schriftelijk bericht over de uitspraak. 

 

In sommige bedrijfsnetwerken worden gegevens die verzonden worden tegengehouden en kan je als deelnemer de vragenlijst niet of niet helemaal invullen. We adviseren je dan de vragenlijst in te vullen op een eigen device (laptop of tablet) buiten het bedrijfsnetwerk. 

Door tussentijds de vragenlijst met de “save” knop bij ieder onderdeel te gebruiken, zorg je ervoor dat alle ingevulde vragen per onderdeel worden opgeslagen en er niets van je inspanning verloren gaat.

Vergeet niet de complete vragenlijsten in sturen aan het einde. Als deze incompleet is krijg je hier een melding van en zal je de vragenlijst eerste compleet moeten invullen voordat je hem kan insturen.